Doorgaan naar hoofdcontent

Het perfecte zelfbeeld van Disney wordt veranderd door Moana


Er was laatst een nieuwe Disney film uitgekomen: Moana, misschien heb je er wel van gehoord, want het staat overal; in de stad, in de reclames en in advertenties op social media. Ik ben zelf ook naar de film geweest en zal in dit blog ook vertellen wat ik ervan vond. Het gaat het perfecte zelfbeeld en typische prinsessen tegen en er zijn hele leuke liedjes. 
Afbeeldingsresultaat voor moana
http://movies.disney.com/moana

Waar het over gaat
De film gaat over een meisje die met haar stam op een eiland woont. Ze zijn een gelukkig volk dat leeft van de voeding op het eiland en het gezelschap van elkaar. Terwijl ze op een eiland zitten met de prachtige zee om zich heen varen ze niet op zee. 

Ze kunnen zich prima redden op hun eiland en niks komt hen tekort behalve Moana, die verlangt naar het leven op zee. Haar oma verteld er dan ook prachtige verhalen over. Maar ze komen er langzaam achter dat hun eiland stervende is. Er ging altijd een legende rond dat er honderden jaren geleden een man genaamd: Maui het hart van het moedereiland had gestolen, omdat dit je alle macht van de wereld zou geven. Maar wat hij niet wist is dat alle eilanden en planten dan zouden sterven. Als straf werd hij op een onbewoond eiland gezet zonder zijn krachten. Moana gelooft dit verhaal en besluit op zoek te gaan naar Maui en het hart terug te geven aan het moedereiland. En zo beleeft ze met Maui een groot avontuur.

Mijn mening
Moana is een hele goede film van Disney, omdat het ook een keer wat anders laat zien dan het perfecte zelfbeeld wat word uitgebeeld bij al die prinsessen en barbies. Ze heeft gewoon een normaal postuur en dat is wat fijner voor jonge meiden die kwetsbaarder zijn voor onzekerheid. 

De muziek in de film is heel goed en leuk, er zijn ook een paar liedjes heel geliefd en ook in samenwerking met beroemde artiesten bijvoorbeeld het liedje: How Far I'll go is ook door Alessia Cara gezongen. En andere liedjes zijn gewoon heel leuk.

Ook is Moana niet echt zo'n typische prinses, wat ik wel heel leuk vind want ze is heel anders dan de andere Disney meiden. Ze leeft haar eigen leven op de manier dat zij dat wil en maakt haar eigen keuze's. Er worden ook grapjes gemaakt over typische prinsessen door het karakter Maui. Hij zegt bijvoorbeeld een keertje: "kom op zeg je zingt en bent beste vrienden met een dier, je bent echt wel een prinses".

Conclusie
Ik vind Moana echt een topfilm een van de beste Disney tekenfilms tot nu toe. Ook omdat het een heel ander beeld is dan het "typische Disney". En het geen verkeerd zelfbeeld geeft voor jongeren. Ik zou zeker aanraden de film te kijken als je dat nog niet hebt gedaan.

Ik hou van Disney maar dit was ( met een paar andere) toch wel een van mijn favoriete. Ik hoop dat ze meer films maken zoals deze. 

geschreven door Yuna

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het fotoshoppen van modellen en beroemdheden moet verboden worden

Fotoshop, het bewerken en mooier maken van foto's. Je ziet het vaak. Je kunt het doen met verschillende apps en programma's. Veel mensen maken er gebruik van. Ze doen even een filter over hun foto heen of werken een puistje weg. Ook veel verkopers en reclamebureaus maken er gebruik van. Modellen worden slanker, gespierder en mooier gemaakt.  Over fotoshop zijn veel verschillende meningen. De een vindt het logisch dat foto's worden bewerkt. De ander vindt het onzin en vindt dat ieder mens mooi is. Ik ben van mening dat het fotoshoppen van modellen en beroemdheden moet stoppen. Ik heb hier zo mijn redenen voor. Het fotoshoppen van modellen en beroemdheden moet verboden worden.   Om te beginnen vergelijken meisjes en vrouwen (soms ook jongens en mannen) zich vaak met de modellen in de reclame. Ze zien hoe mooi de modellen zijn. Ze hebben een egale huid, zijn mooi slank en gespierd, enzovoort. De meisjes en vrouwen beseffen dat zij er niet zo uitzien en niet zo ''

Wat ik vond van het bloggen

Het maken van dit blog vond ik erg leuk en uitdagend. Ik vond het leuk dat ik er mijn eigen draai aan kon geven en mijn eigen creativiteit in het blog kwijt kon. Dit blog was voor mij een uitdaging om lange teksten te schrijven, terwijl ik dat niet vaak doe. Door deze opdracht heb ik geleerd hoe ik interessante berichten voor het publiek moet schrijven. Ook heb ik geleerd dat ik moet letten op spelling en zinsopbouw. Ik ben tevreden met het resultaat van mijn blog. Ik heb teksten geschreven die mij zelf ook interesseerden en ik heb op iedere tekst heel erg mijn best gedaan. Ik vind dat ik uiteindelijk een mooi eindproduct heb geleverd. Ik weet niet zeker of ik mijn eigen schrijfstijl heb ontwikkeld, maar ik heb in ieder geval wel geleerd hoe ik snel een grote, goede tekst moet schrijven. Ik vond het leuk om de blogs van mijn klasgenoten te lezen. We konden elkaar feedback geven. Door mijn klasgenoten heb ik inspiratie opgedaan.   Ik heb om eerlijk te zijn niet g